Zacvičte si spoločne

Takmer každá pracujúca matka zápasí so svojím voľným časom. Ja sama sa ocitám veľmi často v časovej tiesni. Zvládať prácu, domácnosť, dieťa a jeho záľuby je nesmierne ťažké a nájsť si priestor pre seba takmer nemožné . Nie jedna žena potvrdí, že absolútne najťažšie je to v období prázdnin.

Ponúkam vám krátky cvičebný plán, pri ktorom strávite so svojou ratolesťou čas príjemne a efektívne. V domácom prostredí si precvičíte sedacie svaly, stehná a dokonca si svoje svaly precvičí aj vaše dieťa . Veľmi  nenásilným, jednoduchým spôsobom pomôžete svojmu dieťaťu správne držať telo. Ponúkané cviky precvičujte ráno nalačno v piatich sériách po 20 – 30 opakovaní bez prestávky.

Dieťa vyzvite, aby sa stalo vaším trénerom. Bude vaším závažím, bude vám počítať a prekonávať vaše tréningové obmedzenia. Vytvorte mu tabuľky s cvikmi, kde bude dopĺňať, koľko opakovaní ste v danom tréningu zvládli. Budete sa tešiť spoločne a zároveň odbúrate nesprávne pohybové návyky vášho dieťaťa.

Drepy naširoko
  • Dieťa vás  spredu pevne oblapí nôžkami a rúčkami (ani si neuvedomí, že vlastne posilňuje celé telo).
  • Dieťa uchopte pevne za zadoček, čím nižšie ho budete držať, tým viac bude posilňovať vrch tela.
  • Naširoko sa rozkročte, špičky smerujú do diagonály.
  • Urobte hlboký podrep, ale len tak, aby sa v kolenách nepresiahol pravý uhol, chvíľu pohyb zastavte a vráťte sa do pôvodnej polohy.
Dvíhanie panvy
  • Ľahnite si na chrbát, dieťa si sadne do vášho lona.
  • Dieťatko už nemusíte držať, bude však musieť sedieť vzpriamene, bruško vtiahne (šikovnejší môžu upažiť).
  • S nádychom panvu zodvihnite čo najvyššie, s výdychom spusťte späť, ale nepoložte úplne na podložku.
  • Dieťatko takto posilňuje svaly chrbta.
Drepy na kolenách
  • Kľaknite si naširoko.
  • Dieťa uchopte za stehná, ono je na vašom chrbte a oblapí vás kolo pliec a hrudníka.
  • S nádychom sa vzpriamte, zadok vťahujte silno, s výdychom sa vráťte do čupu tesne nad päty.
Zakopávanie v ľahu
  • Ľahnite si na brucho, dieťa si ľahne na váš chrbát.
  • Nohy ohnite v kolenách, dieťa sa zaprie nohami do vašich piet.
  • S výdychom vystrite nohy, dieťa vám stále tlačí do nôh plynule, aj keď sa vraciate späť.
  • Dieťa posilňuje brušné svaly aj nohy.
Dvíhanie nôh v ľahu
  • Je to taká bodka za cvičením.
  • Tu sa plnohodnotne vaše dieťa uplatní ako tréner.
  • Čupne si za vás, predpaží rúčky (tým, že drží rúčky vysoko v stabilnej polohe, precvičuje si ramená a hornú časť chrbta).
  • Dvíhajte obe nohy vystreté zo zeme a snažte sa tak vysoko, aby ste sa dotkli rúk dieťaťa.
  • Opakujte aspoň 30x – pohyb v koncovej polohe zastavte na 5-10 sekúnd.

[dropcap type=”1″]F[/dropcap] Ing. Igor Kopček

[dropcap type=”1″]T[/dropcap] Natália Revajová Lenártová