Od útočníka ku kamiónom #2

Na senickom letisku zvyšovali platy a odovzdávali nové kamióny. Zaujal nás titulok v novinách a na fotografi i sa na nás usmieval mladý dobre vyzerajúci riaditeľ s dieťaťom v náručí v družnej debate s kamionistami. Aké je to povolanie – kamionista? Čo je to za firmu NAD-RESS Senica, ktorá zvyšuje platy o 30 percent? Môže viesť časť takej firmy taký mladý človek? Môže. Bývalý úspešný extraligový futbalista Pavol Kosík (35) hovorí, že to je preto, lebo vo futbale aj v biznise sa hrať fér oplatí.

Pavol Kosík - Myjava - NAD-RESS
Pavol Kosík - Myjava - NAD-RESS

Náš časopis čítajú najmä mamičky a budúce mamičky. Čo by mali povedať svojim manželom, bratom, bratrancom, ktorí si hľadajú zamestnanie ako kamionisti?

Myslím si, že v každom odvetví je dôležité, aby si zamestnanec našiel zamestnávateľa, ktorý je seriózny, spravodlivý a za dobre vykonanú prácu sa vie patrične odvďačiť. A aby bol zamestnanec spokojný, je dôležité aby sme boli v spoločnom boji úspešný. A taká chce byť firma NAD-RESS Senica, a.s.

Vy máte vo firme okrem obchodu na starosti aj výber vodičov. Vaša firma má záujem o skúsených kamionistov, ale rovnako aj o nováčikov s vodičákom skupiny C. V čom spočíva zaškolenie a výcvik nových ľudí vo vašej firme? Ako dlho to trvá, kým zveríte človeku do rúk moderný ultradrahý kamión, plus tovar, a pošlete ho samého na cesty?

Chápeme, že všetci raz niekde musia začať a tak sa k tomu aj staviame. Snažíme sa do systému (pracovné miesto vodič) dopĺňať nových vodičov. Čo sa týka preškolenia a zverenia kamiónu je to veľmi individuálne. Dôležité je, aby bol človek sto percent pripravený, lebo tu ide vážne o život. Niekto to zvládne do 3 mesiacov a niekomu trvá aj viac ako rok, aby sa dostal k výkonom aké požadujeme.

Najlepší vodiči spoločnosti NAD-RESS Senica patria medzi vôbec v najlepších v Európe. Dokazujú to medzinárodné súťaže profesionálnych vodičov, kde sa sledujú vari všetky atribúty jazdy. Aké sú rozdiely medzi zlým, priemerným a špičkovým vodičom? Predpokladajme, že všetci vedia dobre „šoférovať“…

Čísla určitých ukazovateľov vám rozdelia vodičov na priemerných a špičkových, ale podstata podľa mňa je niekde inde. Priemerný to berie ako zamestnanie, určitú nutnosť vykonávať danú činnosť, aby mohol žiť. Robí vodiča, aby mohol žiť. Špičkový žije, aby mohol robiť vodiča. Je to jeho sen, ktorý robí naplno.

dsc_1024

Poďme na chvíľu k futbalu a vášmu súkromnému životu. Len pred pár mesiacmi ste s futbalom zo zdravotných dôvodov museli skončiť. Dala sa časovo skĺbiť práca profesionálneho futbalistu, práca obchodného riaditeľa a ešte aj rodina?

Všetko na sto percent určite nie. Treba však, aby vám všetky tri strany tolerovali určité veci a potom to môže fungovať. Bolo to však veľmi náročné, ale o to krajšie, najmä vtedy, keď prichádzajú úspechy. Potom ide všetko ľahšie.

Povedali o Pavlovi Kosíkovi:

[quote_box_center]Aký je riaditeľ?

S prirodzenou inteligenciou je človek na svojom mieste. Odborník vo svojej oblasti schopný robiť i pod tlakom, má otvorený vzťah k zamestnancom, stará sa o nich, riadi, vedie, motivuje, ale i kontroluje poctivo a hodnotí spravodlivo. Podieľa sa i na vytváraní firemnej kultúry…

[/quote_box_center]

[quote_box_center]Aký bol útočník?

A útočník – mám pocit, že miloval futbal a preto bol dobrý futbalista. Bol elegán pohybom, s inštinktom na góly a tešil sa z nich ako malé decko.

[/quote_box_center]